-
mojeID - Profil Zaufany
Czym jest mojeID:
- Służy do zdalnego potwierdzania tożsamoci, pozwalającym na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej
- Umożliwia wygodne korzystanie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online
- Jest rozwiązaniem, które bardzo ułatwia życie oszczędzajac czas i likwiduje niedogodności związane z załatwianiem urzędowych formalności
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego, który jest metodą potwierdzania tożsamości w sytuacjach elektronicznej administracji i praktycznym zastępcą własnorecznego podpisu składanego na papierze - bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Daje mozliwość korzystania z wielu e-usług, w tym także spraw urzędowych, przez internet co jest nie tylko wygodne ale bezpieczne - bez konieczności wychodzenia z domu w trakcie choroby lub innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd itp.).
Możliwości:
- Potwierdzenie tożsamości
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści:
- Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz sie i logujesz u dostawców usług
- Bezpieczeństwo - Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi
- Użyteczność - Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne
- Potwierdzenie tożsamości w internecie staje się łatwiej dostępne - w szybki i bezpieczny sposób wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np.:imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
Zastosowanie:
- Usługi publiczne - składanie wniosków do urzędów (np.: wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu). Dostep do danych (np.: dane o ubezpieczeniach społecznych, punktach karnych)
- e-comerce - potwierdzenie wieku klienta, dostarczenie danych niezbędnych do dostawy
- Energetyka - rejestracja wniosku/formularza, przedłużenie umowy, dostęp do portalu klienta
- Medycyna - rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych, zakup leków przez internet
- Media - potwierdzenie dostępu do treści ograniczonych wiekowo, opłacanie abonamentu
- Ubezpieczenia - sprzedaż polisy przez internet, odnowienie polisy (Direct)
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz TUTAJ. Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz TUTAJ
Regulamin korzystania z usługi "MojeID / Profil Zaufany" w Banku Spółdzielczym w Gostynininie < TUTAJ>
Przydatne informacje
Co to jest mojeID?
- mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
- Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
Jaką mam korzyść z używania mojeID?
- Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
- Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
- Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.