Skip to main content
  • mojeID - Profil Zaufany
  • mojeID - Profil Zaufany

    mojeID - Profil Zaufany

    MOJEID

     mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku BPS. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

     mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

     Aktualną listę usług publicznych znajdziesz  TUTAJ. Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz  TUTAJ

     Regulamin korzystania z usługi "MojeID / Profil Zaufany" w Banku Spółdzielczym w Gostynininie < TUTAJ>

     mojeID 1

    Czym jest mojeID?

    mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

     mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

     

    Przydatne informacje

    Możliwości oferowane przez mojeID
    • Potwierdzenie tożsamości - w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
    • Logowanie do istniejącego konta.
    • Autoryzacja operacji.

    Korzyści

    • Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług. 
    • Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
    • Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
    • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.
    Zastosowanie
    • Usługi publiczne
    • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
    • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
    • e-Commerce
      • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu).
      • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
    • Energetyka
      • Rejestracja wniosku/formularza.
      • Przedłużenie umowy.
      • Dostęp do portalu klienta.
    • Medycyna
      • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
      • Zakup leków przez internet.
    • Media
      • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
      • Opłacanie abonamentu.
    • Ubezpieczenia
      • Sprzedaż polisy przez internet.
      • Odnowienie polisy (Direct).
    mojeID w pytaniach i odpowiedziach

    1.     Co to jest mojeID?

    • mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

     2.     Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

    • Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

    3.     Jaką mam korzyść z używania mojeID?

    • Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
      Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

     4.     Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

    • Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

    5.     Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

    • Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
    Znajdziesz nas też tutaj